سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

5 مورد از خواص برتر نخل آسای در طب سنتی

نخل آسای یکی از گونه‌های نخل است که بیشتر در کشورهای گرمسیری رشد می‌کند. در سال‌های اخیر با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که بر روی میوه‌های نخل آسای شده، این گونه از محبوبیت بالایی در بازارهای ایالات متحده آمریکا و اروپا برخوردار شده است. از میوه‌های این گونه می‌توان در بخش‌های متفاوتی استفاده کرد که مهم‌ترین آنها به صنعت خوراک مربوط می‌شود. در حال حاضر از آمریکا و برزیل به عنوان مهم‌ترین کشورهای صادرکننده این میوه یاد می‌شود. بیش از 70 درصد نخل آسای دنیا در این دو کشور تولید می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت مختصر با برخی از خواص این میوه آشنا کنیم.

نخل آسای

خواص نخل آسای

کارشناسان تغذیه در طی تحقیقاتی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که نخل آسای حاوی کربوهیدرات، فیبر رژیم غذایی، چربی‌های سالم و پروتئین و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. شما با مصرف این میوه می‌توانید طیف گسترده‌ای از مواد مورد نیاز خود مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، کلسیم، آهن، پتاسیم و سدیم را دریافت کنید. در سال 2014 دانشمندان آمریکایی متوجه شده‌اند که مصرف این میوه می‌تواند بر روی بخش‌های مختلفی از سلامتی تأثیر بگذارد و به همین دلیل از عصاره این میوه در ساخت داروها و مکمل‌های مختلفی استفاده می‌شود.

نخل آسای

کاهش وزن

تحقیقات نشان می‌دهد که نخل آسای می‌تواند در کاهش وزن کمک کند. امروزه در ساخت بسیاری از مکمل‌های لاغری نیز از این ماده استفاده می‌شود. مشاهدات حاکی از این است مصرف نخل آسای می‌تواند بر روی متابولیسم شما تأثیر بگذارد. این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا فرایند چربی سوزی در بدن شما با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.