سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آشنایی با مهم‌ترین خواص هل سیاه در طب سنتی

هل سیاه میوه گیاهی چند ساله و علفی است که به خانواده زنجبیلیان تعلق دارد. این دانه‌ها نام‌های دیگری نیز دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند هیل غراب و قافله کبار اشاره کرد. میوه‌های این گیاه معمولاً اول شهریور به وجود می‌آیند و قطری 25 تا 50 میلی متری دارند. در هر دانه هل دوازده دانه نامنظم به رنگ قهوه‌ای با بویی معطر شیرین مزه وجود دارد. این گیاه بیشتر در کشورهایی مانند هندوستان و ترکمنستان رشد می‌کند، در ایران هم از کرمان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده هل سیاه یاد می‌شود. همواره مصرف این گیاه با خواص درمانی زیادی همراه بوده است که ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با مهم‌ترین آنها آشنا کنیم.

هل سیاه

خواص هل سیاه

هل سیاه یکی از دانه‌های بسیار مقوی است که استفاده از آن در فرهنگ‌های زیادی رایج می‌باشد. مطالعه کتاب‌های طب آیورودا نشان می‌دهد هندی‌ها برای قرن‌ها از هل سیاه در درمان بیماری‌ها کمک می‌گرفته‌اند چرا که این دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی می‌باشند. تحقیقاتی که توسط موسسه پژوهشی American Studies انجام شده، حکایت از این دارد که هل سیاه سرشار از ترکیبات شیمیایی منحصر به فردی همچون ترپی‌نئول، ترپنین، فورمیک اسید و استیک اسید می‌باشد. به همین دلیل است که هل سیاه نقش بسیار پررنگی در ساخت داروها دارد.

هل سیاه

سلامت دهان و دندان

از عصاره هل سیاه در ساخت خمیردندان‌های زیادی استفاده می‌شود چرا که این ماده در سلامت دهان و دندان نقش دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این موضوع ریشه در خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این دانه‌ها دارد. مهم‌ترین دلیل برای ایجاد بیماری‌های دهانی را باکتری‌های موجود در بزاق می‌دانند. به همین دلیل است که مصرف هل سیاه می‌تواند سلامت دندان‌های شما را تضمین کند. علاوه بر این، فعالیت این باکتری‌ها باعث ایجاد بوی دهان نیز می‌شود، هل سیاه به دلیل بوی خوبش به این موضوع نیز می‌تواند کمک کند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.