سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آشنایی با پروستاتیت مزمن یا التهاب پروستات

پروستاتیت مزمن به التهاب پروستات اشاره دارد که 3 ماه یا بیشتر طول می‌کشد. این عارضه اغلب دردناک بوده و می‌تواند بر عملکرد جنسی و توانایی ادرار تاثیر بگذارد. برخی از عوامل مانند عفونت‌های باکتریایی و آسیب به عصب یا ماهیچه در ناحیه لگن می‌توانند باعث ایجاد این مشکل گردند. در این مقاله قصد داریم به بررسی علل، نشانه‌ها، روش‌های تشخیص و همچنین درمان پروستاتیت مزمن بپردازیم.

پروستاتیت

اطلاعاتی در رابطه با پروستاتیت مزمن

پروستات یک غده کوچک بوده که در زیر مثانه و اطراف مجرای ادرار قرار دارد. پروستات بخشی از سیستم تولید مثل مردان بوده و ماهیچه‌های این غده در طول انزال کمک می‌کنند تا اسپرم را به داخل مجرای ادرار برسانند. در نظر داشته باشید که با توجه به محل و عملکرد پروستات، مشکلات می‌توانند بر ادرار و توانایی جنسی فرد تاثیرگذار باشند. پروستاتیت که با نام التهاب پروستات نیز شناخته می‌شود اغلب دردناک بوده و در دو نوع حاد و مزمن وجود دارد:

√ پروستاتیت مزمن: این نوع از مشکل به تدریج توسعه یافته و می‌تواند برای ماه‌ها و یا حتی سال‌ها ادامه یابد. این مشکل اگر به مدت 3 ماه یا بیشتر ادامه پیدا کند، بر اساس نظر پزشکان پروستاتیت مزمن خواهد بود و در این نوع درمان‌های اولیه جوابگو نمی‌باشند.

√ پروستاتیت حاد: یک وضعیت موقت بوده که به طور ناگهانی رخ می‌دهد و ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. پروستاتیت حاد اغلب به درمان پاسخ می‌دهد.

علائم اصلی این مشکل

پروستاتیت

نشانه اصلی این مشکل، درد لگن یا تناسلی است. درد می‌تواند همیشگی باشد و یا گاهی ایجاد شود اما اغلب دردناک و شدید خواهد بود. سایر علائم پروستاتیت مزمن عبارتند از:

  • نیاز به تخلیه ادرار به صورت مکرر از جمله چندین بار در شب
  • احساس درد به هنگام ادرار کردن
  • احساس ناراحتی به هنگام ادرار کردن
  • درد در ناحیه آلت تناسلی، رکتوم و بیضه‌ها
منبع: آسان طب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.