سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

عوارض جراحی‌های چشم را بیشتر بشناسید

چشم پزشکی در ایران یکی از بروزترین و بهترین علوم پزشکی است، یکی از بهترین روش‌های درمان بیماری‎های چشمی، عمل‌های جراحی است که برای انواع بیماری‌های مربوط به چشم از جمله آب مروارید، آب سیاه و ... استفاده می‌شود. عوارض جراحی چشم جزء کم سابقه‌ترین عوارض مربوط به اعمال جراحی است اما با این حال ممکن است که در میان هر چند هزار نفر یک نفر را مبتلا کند. در این مقاله قصد داریم به بیان برخی از عوارض جراحی چشم بپردازیم.

عوارض جراحی های چشم

عوارض جراحی چشم: لیزیک

این عمل جراحی مثل هر عمل جراحی دیگری ممکن است که فرد را دچار عوارضی کند، که البته احتمال بروز عوارض بسیار پایین است و در 99 درصد موارد فرد دچار عارضه نمی شود.

این عمل جراحی ممکن است 2 عارضه عمده داشته باشد:

  1. عفونت چشم: این عارضه تقریبا در هر یک نفر از چهار هزار نفری که تحت عمل جراحی چشم قرار می گیرند بروز می کند. این عارضه معمولا با تجویز آنتی بیوتیک بهبود پیدا می کند.
  2. قوز قرنیه: عمدتا در افرادی رخ می دهد که برای قوز قرنیه، قرنیه مستعدی دارند و این مورد تشخیص داده نشده است و ممکن است در پی اعمال جراحی این پدیده تشدید شود.

عوارض جراحی های چشم

عوارض جراحی چشم: پی آر کی

عمل جراحی پی آر کی (PRK) جزء کم عارضه ترین اعمال جراحی چشم به حساب می آید و نتایج آن به اندازه زیادی موفقیت آمیز خواهد بود، اما باز هم مانند هر عمل جراحی چشم دیگری ممکن است عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.