سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

هدف از کاردرمانی و نحوه‌ی مراجعه به آن

کاردرمانی یکی از رشته‌های علوم توانبخشی است که در واقع می‌توان گفت درمان با کار و امور روزمره زندگی افرادی است که به هر دلیلی دچار ناتوانی شده‌اند، این ناتوانی می‌تواند جسمانی باشد، مثلا کسی که در تحرک، حرکات دست، پا و ... ناتوانی دارد، همچنین ناتوانی می‌تواند در حوزه مشارکت‌های اجتماعی باشد. کار درمانگر از اصول علوم پزشکی استفاده می‌کند تا افرادی که دچار این اختلالات هستند را بازتوانی کند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کاردرمانی و توضیحاتی پیرامون آن بپردازیم.

کاردرمانی

چه کسانی برای کاردرمانی مراجعه می‌کنند؟

به گزارش آسان طب کاردرمانی در واقع استفاده از فعالیت های هدفمند برای درمان است، این فعالیت ها می تواند تمام فعالیت های روزانه فرد حتی تفریح و بازی باشد. بعضا در جامعه این تفکر غلط وجود دارد که به اشتباه کاردرمانی را کمک گرفتن از کار یا شغل تلقی می کنند، اما منظور از آن فعالیت هایی است که فرد در طی روز انجام می دهد.

توانبخشی دارای دو بخش است، یکی بخش قبل از سال 2002، که در آن افرادی به کاردرمانی مراجعه می کنند که در ساختار و عملکرد بدنی خود دچار نقص شده اند و مشارکت اجتماعی آن ها دچار مشکل شده است. بعد از سال 2002 چیزی که در تعریف های ICF و WHO مشاهده می شود، توانمندسازی عصبی است، یعنی گره خوردن رشته دوست داشتنی کار درمانی با رشته اعصاب شناسی به منظور پیشگیری از آسیب های عصبی.

چگونه باید به کاردرمانی مراجعه کرد؟

کاردرمانی

طبق قاعده، هر فردی در خود یا نزدیکانش آسیبی را مشاهده می کند باید به متخصصین و پزشکان مراجعه کند و پس از این که تشخیص قطعی شد، اقدامات پزشکی و مصرف دارو صورت می گیرد و پس از آن این افراد به مراکز کاردرمانی ارجاع داده می شوند.

منبع: آسان طب

نظرات 1 + ارسال نظر
همیار رایانه جمعه 25 خرداد 1397 ساعت 11:56

وبلاگ عالی دارید.
همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات انواع وبلاگ ها ، رایانه ، موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، نصب بازی ها، دستگاه های پرینتر و فکس و سایر خدمات در زمینه کامپیوتر می باشد.
شماره تماس 9099071728
پاسخگویی به صورت شبانه روزی حتی ایام تعطیل

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.