سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

چگونگی جویدن در خام گیاهخواری و اصول آن

جویدن در خام گیاهخواری و بحث در رابطه با آن، یکی از بخش‌هایی است که امروزه بالاترین درجه کیفیت را در امر سلامت فردی و عمومی دارد. این مطلب تصمیم دارد با تحلیلی ساده اهمیت جویدن در شیوه تغذیه طبیعی و خام گیاهخواری را بررسی نماید.

جویدن در خام گیاهخواری

جویدن در خام گیاهخواری

خوردن یک ضرورت است، بدن مداوم در حال فعالیت است و سیستم های پیچیده ای که تقریبا 24 ساعته مشغول فعالیت هستند نیازمند انرژی و غذای مورد تایید خودشان هستند. میزان مصرف انرژی در مغز و زنجیره عصبی، توان بالای صرف انرژی در قلب و عروق خونی، سیستم اعجاب انگیز گوارشی، بافت های ماهیچه ای و حرکتی، استخوان ها و اندام ها و اعضایی که هر کدام مشغول کاری بوده نیازمند غذا و تامین انرژی هستند و از سویی دیگر عناصری مانند طعم، مزه و بوی محصولات خوراکی نیز بیهوده بوجود نیامده اند. نیاز حیات بخش بدن به محصولات اولیه ای که بتوان با آن روز را به نهایت کیفیت و شادابی گذراند بسیار کم است و خام گیاهخواران با تصمیمی درست سعی می نمایند این نیاز اندک را از منابع طبیعی و اصطلاحا از غذای زنده که شامل گیاهان، میوه ها و هر آنچه رستنی است به شکل تازه و سالم تامین کنند.

زمان بلع از دهان به مری در خام گیاهخواری

جویدن در خام گیاهخواری

در مبحث جویدن عنوان شد که شما 30 تا 40 مرتبه باید هر ورودی غذایی به دهان را (جز مایعات) بجوید، اما در خام گیاه خواری می خواهیم تعریف تازه ای از جویدن بگذاریم. با تحقیقات شاخه تغذیه طبیعی آسان طب و خوانش مقالات به روز سیستم های درست تغذیه به این رسیدم که در خام گیاهخواری بهترین زمان بلع از دهان به مری و سپس به معده زمانی است که هویت فیزیکال غذای ورودی کامل تغییر کرده باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.