سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

طعم دهنده های غذاهای آماده، قاتلین پنهان

امروزه غذاهای آماده و طعم دهنده های مختلف آن جزوی از زندگی بشر و به خصوص قشر شهرنشین شده است، شاید مصرف کنندگان این نوع غذاها به خصوص جوانان (که اشتیاق بیشتری به مصرف غذاهای حاضری دارند) از ضررهایی که به بدن خود می‌رسانند بی‌خبر باشند. در این مقاله آسان طب سعی دارد شما را با تنها یکی از مواد مضری که در پخت این گونه غذاها به کار می‌رود آشنا کند. با ما در ادامه با این مقاله همراه باشید.

طعم دهنده

طعم دهنده غذا ، قاتلین ساکت

 امروز می‌خواهیم درباره قاتل‌های ساکت صحبت کنیم. این قاتل‌ها بدتر از الکل، نیکوتین و مواد مخدر هستند نام این مواد مونوسدیم گلوتامیک (MSG) است. تقریبا اکثر مردم نمی‌دانند که تمام غذاهای آماده حاوی این ماده هستند، احتمالا در آشپزخانه شما هم «سس، کنسرو، سوسیس، طعم دهنده غذا» هست. تحقیقات نشان داده که این طعم دهنده‌ها همگی باعث چاقی و اضافه وزن مردم می‌شوند.

دکتر راسل بلیلاک در این باره می‌گوید:

طعم دهنده

زمانیکه کسی این ماده را استفاده می‌کند دیگر نمی‌تواند ورزش کند و یا رژیم بگیرد، حیواناتی که این ماده را استفاده می­‌کنند خیلی چاق و تپل می‌شوند. بنابر آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه بر حیوانات انجام دادیم، ام اس جی در غذاها، 4 برابر بر کودکان بیشتر از بزرگسالان تاثیر می‌گذارد، پس خانواده‌ها و به خصوص مادران باید مواظب باشند که چه به خورد کودکانشان و به خصوص نوزادانشان می‌دهند، تمام غذهای آماده و شیرهای خشک حاوی ام اس جی است.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.