سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

گاهی دیالیز کلیه نجات بخش یک زندگی می‌شود

در این مقاله سعی شده است که تا حد امکان با زبانی ساده بدون استفاده از کلمات تخصصی برای شما همراهان گرامی دیالیز کلیه را شرح دهیم. زمانیکه فرد در حال انجام دیالیز هست کاری که در عمل انجام می‌شود به این صورت می‌باشد که خون از بدن فرد به دستگاهی منتقل شده سپس درون دستگاه بعد از مخلوط شدن خون با مایعی خاص بعضی از مواد موجود در خون که برای سلامتی مناسب نیستند حذف می‌شوند. هنگامی که خون از یک صافی یا فیلتر عبور می‌کند به علت واکنش‌هایی که با مایع دیالیز داده‌ است مواد سمی و مضر خون از صافی یا فیلتر عبور نمی‌کند و بعد از آن دوباره خونی که حالا تصفیه شده و مواد سمی از آن جدا شده به بدن برگردانده می‌شود، در واقع دستگاه دیالیز یک کلیه‌ی مصنوعی است.

دیالیز کلیه

ادامه مطلب ...

8 روش موثر برای درمان گرفتگی بینی

گرفتگی یا کیپ شدن بینی آن زمانی رخ می‌دهد که در حفره بینی تورمی به وجود آید و به تجمع مخاط منجر شود. این وضعیت بسیار آزار دهنده بوده و موجب اخلال در تنفس می‌شود. گرفتگی بینی می‌تواند در اثر بروز عواملی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، عفونت سینوس و یا حتی آلرژی رخ دهد. ما در این مقاله قصد داریم به روش‌های درمان گرفتگی بینی بپردازیم.

درمان گرفتگی بینی

ادامه مطلب ...

بررسی خواص بی‌نظیر گل تاج الملوک

تاج الملوک نوعی گیاه یک ساله است که به خانواده آلالگان تعلق دارد. این گیاه که در بیشتر استان‌های ایران یافت می‌شود، بومی آسیای میانه است. گل‌های این گونه رنگ‌های متنوعی دارند که بیشتر آنها در طیف سرد هستند. با این که از این گیاه بیشتر در موارد زینتی استفاده می‌شود، اما باید بدانید که مصرف آن در طب سنتی نیز کاربرد داشته است. در کتاب‌های قدیمی طبی زیادی به خواص این گیاه در درمان بیماری‌ها اشاره شده است. گل تاج الملوک یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی به حساب می‌آید. اگر دوست دارید با خواص و ویژگی‌های درمانی گل تاج الملوک بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

گل تاج الملوک

ادامه مطلب ...

درمان عفونت با کوآموکسی کلاو CO-AMOXICLAV

کوآموکسی کلاو (CO-AMOXICLAV) دارویی است که از ترکیب آموکسی سیلین و کلاولانیک متشکل شده است و با این نام به فروش عمده رسید. کوآموکسی کلاو برای درمان برخی عفونت های باکتریایی مثل عفونت ریه ها، عفونت گوش، سینوس ها، مجاری ادراری و پوست به طور گسترده در جهان مصرف می شودشایان ذکر است که این دارو هیچ نقش مفیدی در درمان عوارضی همچون آنفولانزا، سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی ندارد و گاها به اشتباه در افکار عمومی برای درمان این بیماری ها مصرف می شونددر ادامه ی مطلب از مشخصات و مکانیسم اثر کوآموکسی کلاو بیشتر صحبت می کنیم.

کوآموکسی کلاو

ادامه مطلب ...

بررسی اختلال لکوپنی یا کاهش گلبول‌های سفید خون

لکوپنی اختلالی است که در آن فرد دچار کاهش تعداد گلبول های سفید خون می‌شود. این وضعیت خطر ابتلا به عفونت را در افراد افزایش می‌دهد. خون هر شخص از انواع مختلفی سلول‌های خونی تشکیل شده و در این میان سلول‌های سفید خون به مبارزه با عفونت می‌پردازند. لکوپنی‌ بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. افراد مبتلا به لکوپنی، کمتر از مقدار مورد نیاز، گلبول‌های سفید دارند و همین موضوع باعث می‌شود که بیشتر دچار عفونت شوند. این مقاله به بررسی تاثیرات لکوپنی بر بدن، دلایل ایجاد و گزینه‌های درمانی آن خواهد پرداخت.

لکوپنی

ادامه مطلب ...