سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

8 روش موثر برای درمان گرفتگی بینی

گرفتگی یا کیپ شدن بینی آن زمانی رخ می‌دهد که در حفره بینی تورمی به وجود آید و به تجمع مخاط منجر شود. این وضعیت بسیار آزار دهنده بوده و موجب اخلال در تنفس می‌شود. گرفتگی بینی می‌تواند در اثر بروز عواملی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، عفونت سینوس و یا حتی آلرژی رخ دهد. ما در این مقاله قصد داریم به روش‌های درمان گرفتگی بینی بپردازیم.

درمان گرفتگی بینی

معرفی موثرترین روش‌های درمان گرفتگی بینی

روش‌های متفاوتی برای درمان گرفتگی بینی وجود دارد که ما در این قسمت به معرفی موثرترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از دستگاه مرطوب کننده

دستگاه مرطوب کننده یک راه سریع و آسان برای کاهش درد سینوس و درمان گرفتگی بینی است. این دستگاه آب را به رطوبت تبدیل کرده و به آرامی هوا را پر می‌کند و رطوبت را در اتاق افزایش خواهد داد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب تنفس در هوای مرطوب می‌تواند بافت‌های تحریک شده و رگ‌های خونی بینی و سینوس‌ها را تسکین دهد، همچنین موجب رقیق شدن مخاط بینی خواهد شد. این دستگاه موجب آزادسازی بینی شده و تنفس را به حالت عادی بازمی‌گرداند. لازم به ذکر است که اگر دستگاه مرطوب کننده در اختیار ندارید، می‌توانید یک قابلمه آب را بر روی بخاری قرار داده و هوای منزل را مرطوب سازید.

تخلیه کردن سینوس‌ها

درمان گرفتگی بینی

تخلیه کردن سینوس‌ها به شما کمک می‌کند تا از شر گرفتگی بینی خلاص شوید و به راحتی نفس بکشید. وسیله انجام این کار در حقیقت یک ظرف کوچک مشابه آب‌پاش بوده که برای رفع مخاط بینی طراحی شده است. اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می‌کند که برای انجام این کار، به جای آب شیر از آب مقطر استفاده کنید. برای استفاده از این روش، سر خود را بر روی سینک نگه داشته و نوک ظرف را درون سوراخ بینی قرار دهید، سپس ظرف را تا جایی که آب وارد بینی شود، شیب دهید. هنگامی که آب وارد سوراخ بینی می‌شود، از طریق سوراخ دیگر بینی خارج شده و در سینک خالی می‌گردد. این کار را به مدت یک دقیقه انجام داده و سپس ظرف را در سوراخ دیگر بینی فرو برده و این روند را ادامه دهید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.