سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

درمان عفونت با کوآموکسی کلاو CO-AMOXICLAV

کوآموکسی کلاو (CO-AMOXICLAV) دارویی است که از ترکیب آموکسی سیلین و کلاولانیک متشکل شده است و با این نام به فروش عمده رسید. کوآموکسی کلاو برای درمان برخی عفونت های باکتریایی مثل عفونت ریه ها، عفونت گوش، سینوس ها، مجاری ادراری و پوست به طور گسترده در جهان مصرف می شودشایان ذکر است که این دارو هیچ نقش مفیدی در درمان عوارضی همچون آنفولانزا، سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی ندارد و گاها به اشتباه در افکار عمومی برای درمان این بیماری ها مصرف می شونددر ادامه ی مطلب از مشخصات و مکانیسم اثر کوآموکسی کلاو بیشتر صحبت می کنیم.

کوآموکسی کلاو

 مشخصات دارویی کوآموکسی کلاو

داروی کوآموکسی کلاو با نام های تجاری و اختصاری Amoclav، Clavamox، Augmentin در داروخانه ها و بازار های معتبر دارو به فروش می رسد. کوآموکسی کلاو همچنین در درمان موارد خاص تری مثل برخی بیماری های مقاربتی نیز کاربرد داردالبته در مواقع نادری بنا به تشخیص پزشک این دارو برای موارد دیگری همچون عفونت های ادراری، تناسلی، عفونت گوش میانی، مجاری تنفسی، برونشیت مزمن، عفونت های شکمی، سلولیت، عفونت شدید دندان و گاز گرفتگی حیوانات تجویز می شود. کوآموکسی کلاو به شکل قرص و سوسپانسیون قابل تهیه است.

نحوه ی مصرف کوآموکسی کلاو

کوآموکسی کلاو

این دارو به شکل قرص، قرص جویدنی و سوسپانسیون خوراکی موجود استطبق گزارش مجله پزشکی آسان طب و بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین زمان مصرف این دارو معمولا هر ٨ساعت یکبار و یا هر ١٢ ساعت یکبار در شبانه روز می باشدتوصیه می شود برای اینکه زمان مصرف را فراموش نکنید آن را در ساعت مشخصی از روز میل کنیدقبل از مصرف سوسپانسیون خوراکی این دارو به خوبی آن را تکان دهیدنکته ی مهم در خصوص مصرف این دارو اینست که هـیچ گاه به جای مصرف قرص ۵٠٠ میلی گرمی این دارو از ٢ قرص ٢۵٠ میلی گرمی استفاده نکنید زیرا مقدار کلاولانیک اسید در آن دوبرابر خواهد شددوره ی درمانی با این دارو باید کامل شود و اگر وسط دوره احساس بهبودی کردید مصرف آن را قطع نکنید زیرا باعث مقاوم شدن باکتری ها به آنتی بیوتیک می شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.