سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی خواص بی‌نظیر گل تاج الملوک

تاج الملوک نوعی گیاه یک ساله است که به خانواده آلالگان تعلق دارد. این گیاه که در بیشتر استان‌های ایران یافت می‌شود، بومی آسیای میانه است. گل‌های این گونه رنگ‌های متنوعی دارند که بیشتر آنها در طیف سرد هستند. با این که از این گیاه بیشتر در موارد زینتی استفاده می‌شود، اما باید بدانید که مصرف آن در طب سنتی نیز کاربرد داشته است. در کتاب‌های قدیمی طبی زیادی به خواص این گیاه در درمان بیماری‌ها اشاره شده است. گل تاج الملوک یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی به حساب می‌آید. اگر دوست دارید با خواص و ویژگی‌های درمانی گل تاج الملوک بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

گل تاج الملوک

خواص گل تاج الملوک

همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم، این گل سرشار از خواص و فواید درمانی است و از همین رو می‌توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات استفاده کرد. چینی‌ها از جمله اولین کسانی بودند که به تأثیرات مثبت گل تاج الملوک پی بردند. شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که پزشکان چینی بیش از 4 هزار سال پیش از این گیاه استفاده می‌کردند و این در حالی است که اولین منبع اروپایی که به ویژگی‌های این گل اشاره کرده، به قرن 14 میلادی برمی گردد. بیشتر این خواص ریشه در ترکیبان ارگانیک و عصاره شفابخش این گل دارند.

درمان سر درد

گل تاج الملوک

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که هر کسی در طول زندگی آن را تجربه کرده، سر درد می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از عصاره این گل به راحتی به درمان سر درد بپردازید. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در خواص آرامش بخش تاج الملوک دارد. دانشمندان سوئدی در سال 2001 ثابت کردند که استفاده از این گل در درمان مشکلاتی مانند میگرن نیز تأثیر دارد چرا که از استرس و اضطراب به عنوان عامل اصلی میگرن یاد می‌شود و ویژگی‌های این گل کاملاً ضد استرس عمل می‌کنند. البته بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.