سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی اختلال لکوپنی یا کاهش گلبول‌های سفید خون

لکوپنی اختلالی است که در آن فرد دچار کاهش تعداد گلبول های سفید خون می‌شود. این وضعیت خطر ابتلا به عفونت را در افراد افزایش می‌دهد. خون هر شخص از انواع مختلفی سلول‌های خونی تشکیل شده و در این میان سلول‌های سفید خون به مبارزه با عفونت می‌پردازند. لکوپنی‌ بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. افراد مبتلا به لکوپنی، کمتر از مقدار مورد نیاز، گلبول‌های سفید دارند و همین موضوع باعث می‌شود که بیشتر دچار عفونت شوند. این مقاله به بررسی تاثیرات لکوپنی بر بدن، دلایل ایجاد و گزینه‌های درمانی آن خواهد پرداخت.

لکوپنی

ارائه اطلاعاتی در رابطه با لکوپنی

لکوپنی اختلالی است که در آن فرد، تعداد گلبول‌های سفید خون کمتری نسبت به مقدار مورد نیاز داشته باشد. تشخیص لکوپنی توسط یک آزمایش خون به نام شمارش کامل سلول‌های خونی یا CBC انجام می‌شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب تعداد گلبول‌های سفید خون در یک فرد سالم باید بین 3500 تا 11000 در هر میکرولیتر خون باشد اما در فرد مبتلا به لکوپنی این میزان کمتر از 3500 می‌باشد. گلبول‌های سفید در مغز استخوان ساخته شده و برای سیستم ایمنی بدن حیاتی هستند. دارا بودن مقدار کمی از گلبول‌های سفید بدین معناست که بدن قادر به مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها نخواهد بود.

ارزیابی دلایل ایجاد این وضعیت در افراد

لکوپنی

چندین بیماری وجود دارد که با مداخله در تولید گلبول‌های سفید در مغز استخوان، موجب بروز این اختلال می‌گردند، البته برخی از شرایط نیز وجود دارند که به جای تاثیر بر تولید سلول‌های سفید خون، موجب تخریب آن‌ها می‌شوند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.