سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

ریزش مو نخستین نشانه‎‌های گیاهخواری و پاکسازی بدن

ریزش مو جزء اولین واکنش‌های طبیعی و پاکسازی‌های شروع خام گیاهخواری در افرادی است که این شیوه تغذیه را آغاز می‌کنند. معمولا اولین سوال‌های مردم بخصوص بانوان محترم این است که از وقتی این شیوه را آغاز کرده‌ایم موهایمان ریزش پیدا کرده و چه کنم چه کنم‌ها که استرس زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند. اما پاسخ این سوال بسیار ساده است و با نگاهی درست متوجه خواهیم شد که این ریزش لطف بزرگ و نشانه عملکرد درست شروع شیوه تازه می‌باشد. در این مطلب پاسخ این سوال را با هم خواهیم فهمید که چرا در شروع خام‌گیاهخواری ریزش مو اتفاق می‌افتد! با ما همراه باشید.

خام‌‎گیاهخواری

موی سر و محصولات شیمیایی در خام‌گیاهخواری

♦ شما در قفسه های حمامتان چند عدد شوینده سر دارید؟ معمولا انواع و اقسام شامپوها با نام های تجاری و خاصیت های متفاوت از نرم کننده تا ویتامینه ها و … مصرف هفتگی این محصولات و نشست این مواد شیمیایی در پیاز مو و کاسه پیازی مو، محیط آن بخش از بدن را همیشه در حالت شیمیایی قرار می دهد. جدای از نگاه استانداردی و کیفیتی به این محصولات تکرار مداوم مصرف و قرار دادن مو در معرض این نوع مواد با PH متفاوت یکی از مهمترین دلایل آلودگی پیازک مویی و پوست سر است.

♦ استفاده مداوم و پی در پی از مواد آرایشی متفاوت با خاصیت ها، مارک ها و برندهای متنوع خاصیت های PH متغییر، اکسیدان های سوزاننده و موادی که برای حالت دادن مداوم مو استفاده می شوند، باز کردن شیر مخازن مواد شیمیایی بر روی سر است. پوست و پیازک مو تحت شدیدترین فشارهای مزاجی آرایش ماست و تاثیر آن را در سوختن موها پس از استفاده از انواع رنگ ها، مواد قدیمی و جدید حالت دهنده بسیاری از ما تجربه کرده ایم و یا دیده ایم. این عامل دومین عامل تغییر بافت شیمیایی پیازک مو می‌باشد.

خام‌‎گیاهخواری

♦ آبی که برای استحمام استفاده می کنیم با دارا بودن درجه سختی بالا مداوم مشغول پاشش مواد شیمیایی بر روی پیازک موهاست. ترکیبات کلردار و گاها نیترات دار متاسفانه تاثیر بسیار زیادی بر روی سیستم رشد موی نهاده و در کل موی سر بخصوص در بانون با این معقوله درگیر است.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.