سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

میکرو نیدلینگ و چگونگی جوانسازی و ترمیم پوست

میکرو نیدلینگ یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی بوده که باید توسط پزشک پوست انجام شود. این روش به صورت سرپایی انجام شده و نسبت به شیوه‌های دیگر، نتایجی موفقیت آمیزتر خواهد داشت. تاثیرات جوان‌کننده نیدلینگ پوست در سال 1995 توسط دکتر اورنتریک مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان تا به امروز این شیوه یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم پوست و رفع ضایعات پوستی به شمار می‌آید. این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و کاربردهای میکرونیدلینگ پوست را در زمینه‌های مختلف بازگو خواهد کرد.

میکرو نیدلینگ

درباره میکرو نیدلینگ چه می‌دانید؟

همانطور که می دانیم در کلینیک های زیبایی پوست و مو انواع روش ها برای جوانسازی و رفع ضایعاتی نظیر چین و چروک، افتادگی عضلات پوستی، جای جوش، اسکار، سوختگی و… وجود دارد که در این میان می توان به لیزرهای مختلف، میکرودرم ابریژن، PRP، مزودرم و… اشاره نمود. در تمامی این روش ها سن، جنس و نوع پوست و همچنین شیوه زندگی افراد مانند مدت زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب و نوع تغذیه و… در حصول نتیجه موفقیت آمیز تاثیر گذار بوده و شانس درصد موفقیت را کاهش یا افزایش خواهد داد. بدین ترتیب می توان گفت که چنین روش های درمانی هرگز به صورت صد درصد موفقیت آمیز نبوده و ممکن است رضایت متقاضی را به طور کامل جلب ننماید. به همین دلیل پژوهشگران همواره در جستجوی راه های جدیدی بودند تا بتوان میزان ترمیم را تا حدی عالی افزایش بدهند. یکی از این شیوه ها، میکرو نیدلینگ می باشد که پس از ویزیت و تشخیص پزشک و در صورت داشتن شرایطی ایده آل برای این امر، طی چندین جلسه مرتب انجام خواهد شد که به ترمیم و بازسازی پوست کمک خواهد نمود. 

کاربرد میکرو نیدلینگ چیست؟

میکرو نیدلینگ در جوانسازی پوست، ترمیم جای زخم و اسکار، جای سوختگی، رفع استریا یا ترک های پوستی و… کاربرد فراوانی دارد. این روش معمولا از چند دقیقه تا یک ساعت به طول خواهد انجامید و طی اعمال نیدلینگ در پوست، کلاژن سازی تحریک شده و فرصتی جهت بازسازی و ترمیم ایجاد خواهد نمود. تعداد جلسات و فاصله بین آنها بنا به تشخیص پزشک مربوطه بوده و باید به طور مرتب و طبق نظر او انجام شده و مراقبت بعد از آن برای حصول نتیجه ای بهتر رعایت شود.

چگونگی انجام میکرونیدلینگ

میکرو نیدلینگ

در میکرو نیدلینگ پوست با استفاده از دستگاه مخصوص، سوزنی بسیار ریز و نازک در مجاورت اسکار یا ضایعه مورد نظر فرو خواهد رفت و پوستی که در این ناحیه دچار چسبندگی و جوشگاهی بد منظره شده آزاد شده و بالا خواهد آمد. بدین ترتیب یک زخم کنترل شده ایجاد خواهد شد که پس از آن به طور طبیعی بدن آغاز به فعالیت ترمیمی خود برای بهبود این زخم جدید خواهد نمود و با تشکیل یک بافت همبند، ضایعه مورد نظر به طرزی جالب و بهتر از قبل ترمیم خواهد شد. میکرونیدلینگ پوست آسیبی بسیار کمتر از روش های دیگر به پوست زده و نتایجی حیرت انگیز در درمان ضایعات پوستی و زیباسازی پوست به ارمغان خواهد آورد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.