سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

10 راه صاف کردن مو به روش گیاهی (ویدیو)

افرادی که دارای موهای فر یا مجعد هستند، برای صاف کردن موهای خود روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. صاف کردن مو با مواد شیمیایی علاوه بر آسیب رساندن به مو، اثر کوتاه مدتی دارد و صاف کردن با اتو و سشوار نیز عوارضی مانند خشکی مو، حساسیت پوستی و ریزش مو را در پی دارد. اگر می‌خواهید موهای صاف و بدون آسیبی داشته باشید، چاره کار استفاده از مواد طبیعی است. برای صاف کردن مو به روش گیاهی همراه ما باشید.

1. روغن‌های گرم

استفاده مرتب از روغن‌های گرم شده یکی از ساده‌ترین و بهترین کارها برای صاف کردن و آبرسانی به موهاست. به گزارش مجله پزشکی آسان طب بهترین روغن‌ها برای انجام این کار، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد هستند. به منظور استفاده از این روش، روغن‌های نامبرده شده را کمی گرم کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی موهای خود بمالید. سپس، موهای خود را کاملا شانه زده تا روغن به طور یکسان به همه جا برسد. پس از این مرحله، یک حوله گرم و مرطوب برداشته و به مدت 30 تا 40 دقیقه موهای خود را با آن بپوشانید. پس از آن، موهای خود را با شامپو شستشو داده و زمانی که موهایتان هنوز خیس است، آن‌ها را با شانه دندانه درشت شانه بزنید و اجازه دهید خشک شوند.

صاف کردن مو به روش گیاهی

ترکیب روغن زیتون و سرکه

ترکیب روغن زیتون و سرکه یک روش طبیعی و موثر برای صاف کردن موها به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش، روغن زیتون و سرکه را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس، ترکیب را به مدت 30 تا 40 دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و پس از آن موهای خود را با آب گرم بشویید. شستشو باید به طور کامل انجام شود تا اثری از ترکیب بر روی مو باقی نماند، زیرا اگر سرکه بیش از زمان قید شده بر روی مو بماند، می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

شیر نارگیل

صاف کردن مو به روش گیاهی

شیر نارگیل یکی دیگر از عوامل صاف کردن مو به روش گیاهی می‌باشد. شیر نارگیل علاوه بر خاصیت درخشان کنندگی و مرطوب کنندگی موها، به دلیل ضد قارچی و ضد ویروسی بودنش، در درمان عفونت‌های پوست سر نیز مفید است. به منظور صاف کردن موها با شیره نارگیل، مقداری شیره نارگیل تازه را با آب یک عدد لیمو مخلوط کرده و سپس چند ساعت درون یخچال قرار دهید. حال، ترکیب را بر روی موهای خود مالیده و یک حوله گرم و مرطوب را به مدت 30 دقیقه بر روی آن قرار دهید. در آخر موها را با شامپو شسته و آن‌ها را شانه بزنید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.