سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

معرفی تمامی دلایل ایجاد قرمزی پوست

قرمزی پوست می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد و سوختگی، واکنش‌های آلرژیک، عفونت‌ها و برخی ازشرایط سلامتی نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شوند. دلایل خاص این وضعیت نسبت به سایر عوامل شدیدتر بوده و نیاز به درمان‌های پزشکی دارند. ما در این مقاله قصد داریم به چندین علت قرمزی پوست پرداخته و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

قرمزی پوست

معرفی دلایل مرتبط با قرمزی پوست

قرمزی پوست ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که ما در اینجا به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

√ آفتاب سوختگی: این وضعیت یکی از علت‌های شایع قرمزی پوست بوده و معمولا از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید آن هم بدون حفاظت کافی، رخ می‌دهد. اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب زده و موجب قرمزی آن می‌شود. سایر علائم ناشی از آفتاب سوختگی عبارتند از:

  • حساسیت
  • تاول
  • خارش
  • لایه برداری پوست

قرمزی پوست

√ زونا: زونا یک نوع عفونت ویروسی است که باعث بروز خارش و قرمزی پوست می‌شود. این وضعیت معمولا بر روی تن ظاهر می‌شود اما می‌تواند در هر قسمتی از بدن مانند صورت و چشم‌ها نیز تاثیر بگذارد. زونا معمولا با احساس سوزش و سوزن شدن شروع شده و در بعضی موارد می‌تواند بسیار دردناک باشد. از سایر علائم این بیماری می‌توان به وجود تاول‌های آب دار اشاره کرد که معمولا تنها در یک طرف بدن رخ می‌دهند. در نظر داشته باشید فقط افرادی که قبلا آبله مرغان گرفته بودند می‌توانند زونا را توسعه دهند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.