سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

درمان سرماخوردگی به کمک قرص آلتادین Althadin

بدون شک سرماخوردگی شایع ترین بیماری در طول تاریخ بشریت بوده است که علاوه بر سادگی درمان آن در صورت مزمن شدن اثرات جانبی این عارضه، می تواند به مهمترین عامل بروز بسیاری از بیماری ها تبدیل شود. از قدیم و در طب سنتی اکثر اقلیم ها از مواد طبیعی بسیاری که خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهاب دارند مثل آویشن، پونه کوهی و غیره در درمان سرماخوردگی استفاده می شده است. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی علاوه بر داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی نیز به صورت قرص های فشرده، کپسول و شربت در دسترس همگان قرار دارد. قرص آلتادین (Althadin) نمونه ای از قرص های مورد استفاده در درمان علایم سرماخوردگی است که در متن زیر به توضیحات بیشتری از این دارو می پردازیم.

قرص آلتادین

مشخصات قرص آلتادین

قرص آلتادین یکی از داروهای گیاهی موثر در درمان سرماخوردگی، سرفه، تحریک و التهاب گلو، گرفتگی صدا و خشکی دهان و گلو محسوب میشود که دارای خاصیت خلط آوری نیز هست. اغلب کسانی که در دوران سرماخوردگی از سرفه های خشک و گرفتگی مجرای تنفسی فوقانی رنج می برند گزینه های مناسبی برای استفاده از قرص های مکیدنی آلتادین به شمار می آیند.قرص آلتادین به صورت قرص های ۷۰۰ میلی گرمی مکیدنی در داروخانه ها و بازارهای مستقل دارو به فروش می رسد که از ۲۲۰ میلی گرم گیاه ختمی، ۲ میلی گرم اسانس نعنا و ۱۵۰ میلی گرم عصاره ی خالص شیرین بیان و سایر مواد ضد التهابی مانند فلاوونویید، موسیلاژ، گلیسیریزین و اسانس و ترکیبات دیگری همچون آسپاراژین، لسیتین، صمغ و مقداری مواد چرب دیگر به علاوه ی قند ساکاروز تهیه شده است. در ضمن هر یک قرص آلتادین به مقدار 2.5 میلی گرم پلی فنل تام بر مبنای پیروگالل استاندارد شده است.

مکانیسم اثر قرص آلتادین

قرص آلتادین

موسیلاژها و سایر مواد موجود در اجزای گل ختمی با اثرات خلط آور و نرم کننده ی دستگاه تنفسی فوقانی به عنوان عمده ترین ترکیبات قرص مکیدنی آلتادین به شمار می آیند. بدین صورت که با ایجاد لایه ای از موسیلاژهای مرطوب در مخاط گلو و سیستم تنفسی از پخش شدن تحریکات و التهابات جلوگیری می کند. گلیسیریزین موجود در عصاره ی شیرین بیان هم دارای آثار ضد التهاب، خلط آوری و نرم کنندگی است.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.