سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

نگهداری از گل لی لی صلح به عنوان تصفیه کننده هوا

گل لیلی صلح یا اسپاتی فیلوم به مناطق گرمسیری و جنگل‌های بارانی آمریکا تعلق دارد. 40 نوع مختلف از این گل وجود داشته همچنین این گل برگ‌های سمی دارد ولی برای انسان‌ها مضر نیست، همین نکته هشداری می‌تواند باشد برای افرادی که در خانه‌های خود از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. گل لی لی صلح وقتی در گوشه‌ای در گلدان خود آرمیده است، مشغول جمع کردن سموم از هوای خانه می‌شود. این گل بنزن موجود که در برخی از وسایل مثل پارکت استفاده می‌شود را از بین می‌برد. همچنین استون موجود در پاک کننده‌ها که در هوای خانه هست را تصفیه می‌کند، گل لی لی صلح به رنگ‌های سفید، صورتی و یا قرمز می‌باشد.

گل لی لی صلح

نگهداری از گل لی لی صلح

این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد، آب زیاد باعث پوسیده شدن ریشه گیاه می‌شود. هفته‌ای یکبار برای آبیاری این گل کافی است. اما در کنار آبیاری اسپری کردن منظم آب روی گیاه را هم نباید از یاد ببریم تا رطوبت لازم برای گل لی لی صلح فراهم شود. هر چه فضایی که گیاه در آن قرار دارد از نور بیشتری برخوردار باشد، نیاز به آب گیاه هم بیشتر می‌شود. یک نکته برای اینکه بدانیم موقع آب دادن به گیاه رسیده یا نه توجه به خاک پای گیاه است، خشک بودن خاک نشان دهنده‌ی فرا رسیدن زمان آبیاری است. در این مورد نیز باید دقت کنیم که آبیاری نباید بصورتی باشد که آب بر روی سطح خاک باقی بماند همینکه خاک مرطوب شود می‌تواند برای بر آورده کردن نیازهای گیاه کافی باشد.

سایه دوست بودن گل لی لی صلح

گل لی لی صلح

لیلی صلح سایه دوست است با اینکه گرما را بیشتر دوست داشته و تحمل سرما را ندارد اما با نور مستقیم خورشید سازگار نیست و به سایه علاقه دارد. بهتر است در جایی از آن نگهداری کنیم که نور غیر مستقیم خورشید به آن بتابد، در نزدیکی پنجره جای مناسبی بنظر می‌رسد. اما از یاد نبریم که این گل حرارت زیاد را هم دوست ندارد و اگر زیاد به پنجره نزدیک شود، همین موضوع باعث خشک شدن حاشیه برگ‌ها و گل گیاه می‌شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.